Informatie Leeskringen

Voor welke leeftijd? 18+ (iedereen boven 18), Senioren
Leren, lezen en lenen Activiteiten

Lezen zorgt voor ontspanning

Het is als een reis door een andere wereld. Als het boek uit is, wil je er misschien wel met anderen over praten. Dat kan in een leeskring! Wil je meedoen in een leeskring, dan kun je aansluiten bij een bestaande leeskring of een nieuwe leeskring starten.

Waarom een leeskring?

• Door de indrukken over de literatuur uit te wisselen, ben je op een andere manier opnieuw bezig met het boek. Nagenieten dus!
  • Een leeskring zorgt voor verbreding van je kennis. En je krijgt andere titels te lezen dan die je normaal gesproken leest.
  • Deelnemen aan een leeskring zorgt ook voor continuïteit. Een stok achter de deur om tijd vrij te maken voor lezen.

Wat kan de Bibliotheek doen voor leeskringen?

Als leeskring kun je lid worden van mijnleeskring.nl. Samen betaal je een vast bedrag per jaar. In ruil daarvoor leen je uit de Overijsselse leeskringencollectie, met ruim 400 verschillende titels. Van elke titel zijn 10 exemplaren beschikbaar, zodat je met de leeskring tegelijk hetzelfde boek kunt lezen. Je bestelling wordt dan bij Bibliotheek afgeleverd. De boeken moeten na zes weken weer worden ingeleverd. De precieze spelregels en kosten zijn terug te vinden op mijnleeskring.nl.

Lezers met een e-reader kunnen ook een keuze maken uit de boeken van de Onlinebibliotheek. Maak een keuze uit de lijst Moderne romans of Klassiekers.

Leeskringen in Losser en de Lutte

Losser: Leeskring De Boekenwurm en Leeskring Ex Libris
De Lutte: Leeskring de Lutte

Meer informatie

Er zijn al verschillende leeskringen actief (die te vinden zijn op mijnleeskring.nl). Soms is er een plek vrij. Je kunt natuurlijk ook zelf een leeskring opstarten, met hulp van de Bibliotheek.