Leer werken met DigiD

Thema Taalpunt, Onderwijs
Locatie en service Bibliotheek Losser

Leer werken met DigiD

Bij de overheid kun je steeds meer digitaal regelen, zoals een afspraak maken bij de gemeente, werk zoeken via het UWV, huur- en zorgtoeslag aanvragen en je berichten box van de overheid inzien. Hiervoor is het nodig dat je kunt inloggen met je DigiD. Dat is handig, maar voor veel mensen ook nog moeilijk.

Tijdens de cursus Digisterker leer je werken met je DigiD. Om de cursus te kunnen volgen, moet je al wel kunnen omgaan met een computer. In een kleine groep ga je een DigiD aanvragen, oefenen met inloggen met je eigen DigiD en kijken op diverse sites van de overheid. Je volgt het cursusprogramma Digisterker. Bij de cursus hoort een werkboek, speciaal geschreven voor de situatie in Losser, waarin je alles rustig kunt nalezen en oefenen. Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.

Geef je op aan de balie in de bibliotheek, bel naar 053-5382137 of meld je aan via . Je krijgt bericht wanneer de cursus begint.