De Digitale Voorleestas!

digitale voorleestas

Vind meer artikelen over

Voor welke leeftijd? 0-4 (peuters en kleuters), 4-12 (basisschool kids)
Leren, lezen en lenen E-books
Thema Jeugd en jongeren

Lees mee vanuit onze Digitale Voorleestas met prentenboeken & doe-, zing-, speel- en praatopdrachtjes. Samen lezen was nog nooit zo leuk!
Ga actief aan de slag met je kind aan de hand van een mooi prentenboek.

3 goede redenen om voor te lezen:

1. Je hebt samen plezier
  2. Je oefent en speelt met taal
  3. Je neemt elkaar mee in jullie eigen kijk op de wereld

Ben je door je eigen prentenboeken heen en is de Bibliotheek nog steeds dicht? Hieronder vind je elke week nieuwe prentenboeken in de Digitale Voorleestas. Klik op de afbeelding van het boek. Zo wordt er een document geopend. Hierin staat een link naar het online prentenboek. Ook staan hier kleine opdrachten bij het verhaal die je samen met je kind kunt doen. Zo maak je samen lezen nog leuker!

Hoe werkt het
Online prentenboeken zijn gratis voor kinderen (0-18 jaar) die een pasje hebben van de bibliotheek. Er zijn twee websites die de prentenboeken aanbieden: Bereslim en de Voorleeshoek.

Stap 1
Via deze link kom je op een inlogscherm.

Stap 2
Kies voor Bereslim of voor de Voorleeshoek. (In de PDF staat altijd waar je je boek kunt vinden).

Stap 3
Klik op ‘log in met je Bibliotheekaccount’. Vul het pasnummer/mailadres en wachtwoord van je kind in.

Weet je het wachtwoord niet meer? Klik op ‘wachtwoord vergeten?’.
Kom je er niet uit? Kijk dan hier wat je kunt doen om je wachtwoord te herstellen.

Stap 4
Klik op ‘wachtwoord onthouden’. Zo kom je de volgende keer vanuit de PDF direct bij het juiste boek.

Nu ben je ingelogd en kun je het voorleesfilmpje bekijken.

Voor wie?

Kinderen tussen de 2 en 6 jaar, en hun ouders.

Klik op een van de afbeelding hieronder en je vindt meer over het boek en de bijbehorende opdrachtjes. Veel plezier!

Nieuwe Voorleestassen

Klik op een van de afbeeldingen hieronder en je vindt meer over het boek en de bijbehorende opdrachtjes. Veel plezier!

Nummer 33: 'Het ongelooflijke maar waar gebeurde verhaal over dino's'.

Voorleestas 33 Het ongelooflijke maar waargebeurde verhaal over de dinos

Nummer 32: 'Cotton zoekt een vriendje'

Voorleestas 32 Cotten zoekt een vriendje

Nummer 31: 'Coco kan het!'

Voorleestas 31 Coco kan het

Voor meer informatie en alle voorgaande voorleestassen: De digitale voorleestas.