De Fundament - Bibliotheek Losser maakt onderdeel uit van Fundament Losser.

De Bibliotheek heeft 3 locaties: in Losser (hoofdvestiging), Overdinkel (breng- en haalpunt) en De Lutte (servicepunt). De Bibliotheek is een van de best bezochte culturele instellingen van de gemeente Losser: 60% van de inwoners maakt op één of andere manier gebruik van de bibliotheek.

De Bibliotheek is van alle tijden en van ons allemaal. Een plek waar iedereen welkom is en waar je ‘samen jezelf kunt zijn’. Of je nu wilt lezen voor je plezier, of wilt leren, voor inspiratie, een vraag of een ontmoeting komt; het mag allemaal. Het is een (online) plek waar je antwoorden vindt en waar je jezelf kunt ontwikkelen. Dit maakt de Bibliotheek Losser een onmisbare motor van een vaardige en menselijke samenleving.

Missie Fundament

Iedereen mag zijn wie hij of zij is. Bij ons voelt iedereen zich welkom en veilig en kan een ieder zich ontwikkelen naar eigen behoefte en kunnen. Wij dragen bij aan een gezonde en sprankelende samenleving.

Visie Fundament

Met onze activiteiten ondersteunen we de inwoners van de gemeente Losser. We werken zoveel mogelijk in dialoog met onze doelgroepen en partners. Zo ontstaat een krachtig netwerk waarin wij, samen met de samenleving, de samen- en zelfredzaamheid en ontwikkeling van een ieder die daar voor open staat versterken.